Co na naše programy říkají žáci?
„že existuje psychohygiena, líbilo se, jak se hráli různé hry; bavila mě i hra s kreslením a se smysly (čich, hmat, sluch …)“ – 5. třída
„dneska jsem se dozvěděla hodně nových a zajímavých věcí o NL, drogy jsou špatný, že budu pokračovat v odmítání drog“ – 1. ročník, SŠ
„bylo to fajn, vím na koho se obrátit, když budu potřebovat pomoc nebo poradit“ – 7. třída
„odnáším si, abych neskákala ostatním do řeči; že mám respektovat ostatní; jsem ráda za to, že mám kolem sebe fajn lidi, kterým se můžu svěřit. A jste moc fajn; spolupráce se třídou, zamyšlení nad problémy, že respekt neznamená jenom, že budete mlčet, když ten druhý mluví.“ 7. třída
„asi bych měla přestat vapovat, intr mě hodně změnil a vím to že jsem to nikdy nechtěla, ale cígo jsem nikdy neměla a ani nic jiného krom alkoholu; odnáším si, že pokud budu mít problém a návykovýma látkami, vždycky se mám na koho obrátit.“ 1. ročník SŠ
„když jsme spolu je větší sranda; že si víc věřím, že by člověk neměl myslet jen sám na sebe.“ 6. třída
„program byl fajn, tohle téma mě hrozně baví, něčím zajímá a mrzí mě, že se nedokážu moc otevřít (jsem závislý a je to fakt jed).“ 1. ročník
„je dobré, že tento program nechá lidi mluvit o svých názorech. Já si z dnešního programu odnáším informaci o blízkosti podpůrných center.“ – 1. ročník, SŠ
„program mě bavil. Odnesla jsem si to, že se rozhoduji, co já dělám a moji cestu. A díky, že jste mě všichni přítomní poslouchali.” – 6. třída
„program mě moc bavil, bylo to fajn, že jsem se mohli zapojit a né jen poslouchat, odnesla jsem si hodně užitečných věcí, skvělá komunikace a i vysvětlení“ – 9. třída
Jaké poznatky si odnáší učitelé?
„Opět vyšla najevo obrovská důležitost lektorek – moderátorek diskuzí a organizátorek aktivit. V tomto případě se oběma neskutečně podařilo děti do tématu vtáhnout, dokázaly adekvátně reagovat, přizpůsobily předávání informací věku a chápání dětí, zajistili hladký průběh celého sezení – prostě profesionálové.“ – třídní učitel, 7. třída
„Lektorky velice dobře odpovídaly (reagovaly) a dětem vysvětlovaly zásady (srozumitelně, jednoduše, výstižně), např. postup při nevyžádané zprávě i komentáři na sociálních sítích (než si někoho zablokuji, udělovat si důkaz, screen obrazovky, …).“ – třídní učitelka, 4. třída
„Děti se nebály zapojit, otevřít témata, komunikovat. Myslím, že jim bylo příjemně. Společně zvládli i aktivitu “království”, i když pro některé byla obtížnější. Bylo dobré ji zařadit.“ – třídní učitelka, 5. třída
„Program byl velice pěkně připraven, jsem ráda, že jsem se do celého dění mohla i já jako třídní učitelka zapojit. Těším se na další program a jeho náplň.“ – třídní učitelka 7. třída
„Příjemná atmosféra. Žáci spolupracovali, tvořili, zapojovali se do aktivit. Paní lektorky si získaly důvěru žáků. Opět jsem měla šanci poznat děti i z jiného úhlu než ve školní lavici.“ – třídní učitelka 4. třída
„V aktivitě o domově – místo, kde je vám dobře – lektorky navázaly a rozvinuly téma probírané v prvouce. Pro děti je dle mého názoru velmi důležité uvědomění si místa, které má dítě rádo, kde je mu dobře – záchytný bod.“ – třídní učitelka 2. třída
Centrum primární prevence Spektrum
Žižkova 16
591 01, Žďár nad Sázavou
mob: 774 419 047
Mgr. Petra Nováčková
vedoucí Centra primární prevence
petra.novackova@kolping.cz
Kolpingovo dílo ČR z.s.
náměstí Republiky 286/22
591 01, Žďár nad Sázavou
www.kolping.cz